WhatsAppen met de gemeente
Hebt u een korte vraag aan de gemeente Leiden? Wilt u bijvoorbeeld weten wanneer het Stadskantoor open is? Dan kunt u deze korte vragen aan ons stellen via WhatsApp. WhatsApp-berichten beantwoorden we op werkdagen tussen 09.00 en 16.30 uur. We proberen u zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 2 uur, een antwoord te sturen.
Wat kan niet via WhatsApp?
Vragen die we niet kunnen of mogen behandelen via WhatsApp zijn onder andere beleidsvragen, productaanvragen of vragen waarbij privacygevoelige informatie nodig is. Meer ingewikkelde vragen beantwoorden we telefonisch of via e-mail.
- U kunt ons WhatsApp-nummer niet gebruiken om naar te bellen of te sms’en. Ook kan het nummer niet toegevoegd worden aan een groepsgesprek.
- Verstuur nooit privacygevoelige gegevens, zoals uw burgerservicenummer (BSN) of bankrekeningnummer via WhatsApp. De gemeente vraagt en verstuurt nooit privacygevoelige informatie via WhatsApp. Als uitwisseling van dat soort informatie nodig is, gebruik dan het contactformulier. In onze privacyverklaring leest u meer over hoe de gemeente Leiden zorgvuldig omgaat met uw gegevens.
- U kunt geen afspraak maken met de gemeente via WhatsApp. U maakt de afspraak op de pagina van het product waarvoor u komt, zoals een rijbewijs of paspoort.
- Gebruik voor het doorgeven van een melding openbare ruimte het online formulier. Dan krijgt u via mail een reactie op uw melding.