Live chat met de gemeente

Als er een medewerker beschikbaar is, popt op de pagina die u bezoekt, een live chat mogelijkheid op. Hebt u een vraag gesteld via de chat? Wacht in ieder geval 30 seconden totdat u een reactie krijgt. 

Wat kan of mag niet via een live chat?

Vragen die we niet kunnen of mogen behandelen via een live chat zijn onder andere beleidsvragen, productaanvragen of vragen waarbij privacygevoelige informatie nodig is. U kunt geen afspraak maken met de gemeente via een live chat. Meer ingewikkelde vragen beantwoorden we telefonisch of via e-mail.

Zo werkt het

  • Een live chat popt op op het moment dat er een medewerker beschikbaar is.
  • Stel uw vraag via de chat.
  • Wacht in ieder geval 30 seconden op een reactie.  
  • Verstuur nooit privacygevoelige gegevens zoals uw burgerservicenummer (BSN) of bankrekeningnummer via een live chat. De gemeente vraagt en verstuurt nooit privacygevoelige informatie via WhatsApp of een live chat. Als uitwisseling van dat soort informatie nodig is, gebruik dan het contactformulier. In onze privacyverklaring leest u meer over hoe de gemeente Leiden zorgvuldig omgaat met uw gegevens.
  • Gebruik voor het doorgeven van een melding openbare ruimte het online formulier. Dan krijgt u via mail een terugkoppeling van uw melding.