Omwonenden & bedrijven

Waar kan ik terecht met klachten over een evenement of over de horeca?

Heeft u klachten over een evenement of over een horecagelegenheid, dan kunt u de horeca- en evenementenklachtenlijn bellen. Deze is via een callcentre 24 uur per dag bereikbaar en is op de hoogte van alle evenementen die een vergunning hebben.

Het callcentre registreert:

  • de gegevens van de klager;
  • de aard van de klacht;
  • de locatie;
  • het tijdstip hoe lang er al overlast is;
  • wie de veroorzaker is, enzovoort.

Vervolgens meldt het callcentre de klacht aan de politie die ter plaatse gaan kijken wanneer er mankracht beschikbaar is. De klachten over evenementen worden tevens doorgemeld naar het bureau evenementen die de organisator tijdens de evaluatie hierop aan zal spreken. De klachten en contateringen over overlast in de Horeca worden iedere week besproken met de politie en de omgevingsdienst. Afhankelijk van de bevindingen zullen er verdere stappen worden ondernomen om de overlast aan te pakken.

Tijdens kantooruren bij buitenevenementen kunt u ook contact opnemen met nummer 14071

Horeca- en evenementenklachtenlijn

Telefoon: 071-5167015

Nieuws

Laatste nieuws

Herziening Horecavisie Nieuwe Rijn gebied.

donderdag, 16 november 2017

Bekendmaking tussentijdse partiële herziening van de...

Bekijk alle nieuwsberichten