Webinar ontheffingen – zero-emissiezone Leiden

10 oktober 2024

Vanaf 1 januari 2025 voert Leiden de zero-emissiezone stap voor stap in. Niet iedere ondernemer hoeft (direct) te voldoen aan de nieuwe eisen. Er zijn zowel landelijk als in de gemeente Leiden ontheffingen mogelijk. Daarover gaat dit webinar. Vragen die aan bod komen: ‘Kom ik in aanmerking voor een vrijstelling of ontheffing?’, ‘Waar en hoe vraag ik een ontheffing aan?’ en ‘Welke mogelijkheden heb ik als ik niet in aanmerking kom voor een ontheffing?’

Veel ondernemers kijken vooruit en hebben hun logistieke proces al verduurzaamd. Maar als u hier nog niet aan toe bent gekomen, is het misschien nu direct nog niet nodig om elektrisch vervoer aan te schaffen, maar kunt u op basis van een vrijstelling of ontheffing de stad in. Tijdens het webinar op 5 november hoort u hier meer over. Nog belangrijker, er is volop gelegenheid om uw brandende vragen te stellen en deelname is gratis. Meld u vandaag nog aan!

• Wat: Webinar ontheffingen – zero-emissiezone Leiden
  • Wanneer: dinsdag 5 november 2024
  • Hoe laat: 18.00 – 19.00 uur
  • Waar: via Microsoft Teams

Andries Groeneweg (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) vertelt over de vrijstellingen, landelijke ontheffingen en het Zero emissieloket. Daarnaast praat Eric Jellema (gemeente Leiden) u bij over de gemeente specifieke ontheffingen voor Leiden. Tot slot neemt Michael van Wijngaarden (logistiek adviseur) u mee in de alternatieven en de verschillende mogelijkheden om aan de eisen te voldoen.