Bewonersavond over De Tarentaal

26 juni 2024

Op donderdag 4 juli is er een bewonersavond over het eerste woongebouw dat gebouwd wordt op het Morspoortterrein: De Tarentaal. In dit gebouw komen 156 huurappartementen en komt er een nieuw sociaal pension voor 50 bewoners. Het wordt gebouwd door woningcorporatie Portaal.

Tijdens de bewonersavond laten wij de laatste stand van het ontwerp van De Tarentaal zien. Ook gaan wij graag met bewoners in gesprek over de wens van Portaal om het aantal woningen in De Tarentaal te vergroten. In Leiden is een tekort aan betaalbare woningen. Portaal en de gemeente Leiden onderzoeken of er meer woningen gemaakt kunnen worden en wat voor invloed dit heeft op de omgeving (onder andere schaduw, geluid, wind en de zichtlijnen van het gebouw). Na de presentatie horen wij graag uw ideeën en voorstellen en gaan wij hierover in groepjes in gesprek.

Plaats en tijd

Datum: donderdag 4 juli
Tijd: 18.30-20.30 uur
Plaats: The Field, Stationsplein 25
Aanmelden voor de bewonersavond kan via stationsgebied@leiden.nl.

DoeMee

Na de bewonersavond komt het ontwerp van het gebouw op DoeMee, het participatieplatform van de gemeente Leiden. Daar worden de belangrijkste punten van het ontwerp ook toegelicht. Als u niet naar de bijeenkomst kunt komen, dan kunt u via deze site online een reactie geven. Op DoeMee kunt u ook volgen hoe het met het project gaat.