Update e-loket, bezoekersparkeren en kentekenparkeren

Wat gaat er gebeuren?

Het e-loket parkeren en de bezoekersapp krijgen een update. Deze update is nodig om de functies te verbeteren, waaronder de beveiliging en de uitstraling van het e-loket.

Wanneer?

De update vindt plaats op zondag 16 en maandag 17 januari.

Wat betekent dit voor u?

  • E-loket: tijdens de update is het e-loket parkeren gesloten. U kunt uw parkeervergunning(en) niet wijzigen en opzeggen, of een nieuwe aanvragen.
  • Bezoekersparkeren: de bezoekersapp om het parkeren van uw bezoek aan te melden is niet bereikbaar. U kunt deze dagen geen bezoek aanmelden. Dit kunt u wel van te voren doen; bekijk de Handleiding Aanmelden bezoekers in de toekomst.
  • Kentekenparkeren: tijdens de update is het aanmelden voor de zorgparkeervergunning en verenigingsparkeervergunning niet bereikbaar. U kunt deze dagen het kenteken dat staat aangemeld, niet wijzigen.

Let op: ook de medewerkers van de gemeente hebben op deze dagen geen toegang tot het e-loket parkeren.

Veelgestelde vragen:

Waar vind ik mijn meldnummer en pincode voor het bezoekersparkeren of kentekenparkeren?

Wij hebben u een brief per post gestuurd. U vindt een kopie in het e-loket parkeren onder het tabje Documenten bij uw parkeervergunning. Bekijk ook de handleiding hiervoor. Let wel: tijdens de update zijn het e-loket, de bezoekersapp en aanmelden kentekenparkeren gesloten.

Hoe meld ik het parkeren van mijn bezoek aan tijdens de update?

Tijdens de update zelf kunt u geen bezoek aanmelden, maar u kunt het wel van te voren doen. Bekijk ook de handleiding hiervoor. Meld uw toekomstig bezoek uiterlijk op zaterdag 15 januari aan.

Ik heb mijn bezoek niet vooraf aangemeld; wat nu?

Uw bezoek kan bij de parkeerautomaat of via mobiel parkeren betalen voor het parkeren. Er wordt tijdens de update wel gecontroleerd.

Kan ik mijn bezoek wel telefonisch aanmelden tijdens de update?

Nee, ook telefonisch aanmelden kan niet. De medewerkers die u normaal gesproken helpen bij het telefonisch aanmelden van uw bezoek, maken ook gebruik van de bezoekersapp. Tijdens de update is de bezoekersapp niet toegankelijk.

Is het parkeren gratis tijdens de update van het e-loket en de bezoekersapp?

Nee, er geldt op deze dagen gewoon betaald parkeren, voor zone A (centrum) is dat zondag en maandag, voor zone B is dat alleen op maandag. Betalen voor het parkeren kan bij de parkeerautomaat of via mobiel parkeren.

Ik zie nog steeds de storingsmelding of kom op de testpagina; hoe kan ik dit oplossen?

U kunt het beste het geheugen (de cache) van uw internetbrowser legen. Dat doet u eenvoudig met Control+F5. Dan moet het probleem verholpen zijn.