Handleidingen parkeren
Handleidingen voor het betalen van uw parkeervergunning en het wijzigen van het kenteken op uw parkeervergunning in het e-loket.
Waar vind ik de pin- en meldcode van mijn bezoekersparkeervergunning?
De pin- en meldcode van uw bezoekersparkeervergunning vindt u in het e-loket. Lees in de handleiding hoe u dat doet.
Ik wil een automatische incasso instellen voor mijn parkeervergunning
Het instellen van een automatische incasso op uw parkeervergunning regelt u via het e-loket. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Ik wil een bewonersparkeervergunning aanvragen
Het aanvragen van uw bewonersparkeervergunning regelt u via het e-loket. U hebt hier onder meer DigiD en internetbankieren voor nodig. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Ik wil mijn parkeervergunning verlengen
Het verlengen van uw (digitale) parkeervergunning regelt u via het e-loket. U hebt hier DigiD of eHerkenning en internetbankieren voor nodig. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Ik wil een 2e kenteken op mijn vergunning zetten
Op een bewonersvergunning kunt u twee kentekens zetten als u twee auto's op uw naam hebt staan. U kunt de vergunning voor één auto tegelijk gebruiken. U kunt een 2e kenteken toevoegen. Lees in de handleiding hoe u dat doet.
Ik wil mijn andere kenteken actief zetten
Als u twee kentekens aan uw bewonersvergunning hebt gekoppeld kunt u onbeperkt wisselen tussen deze kentekens. Lees in de handleiding hoe u dat doet.
Ik heb een leenauto
Hebt u tijdelijk een andere (huur/leen)auto en wilt u het kenteken op uw bewonersvergunning aanpassen? Lees in de handleiding hoe u dat doet.
Ik heb een leenauto teruggebracht
Hebt u uw huur/leenauto teruggebracht? Pas dan het kenteken op uw bewonersvergunning weer aan. Lees in de handleiding hoe u dat doet.
Ik wil een gehandicaptenparkeervergunning aanvragen
Hebt u een gehandicaptenparkeerkaart? U kunt voor het parkeren van uw voertuig een gehandicaptenparkeervergunning aanvragen. Lees in de handleiding hoe u dat doet.
Ik wil een gehandicaptenparkeervergunning aanvragen (van buiten Leiden)
Hebt u een gehandicaptenparkeerkaart? U kunt voor het parkeren van uw voertuig een gehandicaptenparkeervergunning aanvragen. Ook als u niet in Leiden woont, kunt u hier gebruik van maken. Lees in de handleiding hoe u dat doet.
Ik wil een mantelzorgparkeervergunning aanvragen
Het aanvragen van uw mantelzorgparkeervergunning regelt u via het e-loket. U hebt hier onder meer DigiD en internetbankieren voor nodig. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Ik wil een kenteken van mijn bestaande mantelzorgparkeervergunning wijzigen
Het wijzigen van een kenteken op uw bestaande mantelzorgparkeervergunning regelt u via het e-loket. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Ik wil een tweede mantelzorger toevoegen aan mijn mantelzorgparkeervergunning
Het toevoegen van een tweede mantelzorger aan uw mantelzorgparkeervergunning regelt u via het e-loket. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Hoe wissel ik tussen de kentekens van mijn mantelzorgverleners bij mijn mantelzorgparkeervergunning?
Het wisselen tussen kentekens van uw mantelzorgverleners bij uw mantelzorgparkeervergunning regelt u via het e-loket. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Hoe kan ik bezoekers aanmelden voor een datum in de toekomst?
Weet u wanneer uw bezoek met de auto komt, en wilt u ze vooraf aanmelden voor de bezoekersvergunning? Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Ik wil een brief of betaalbewijs nalezen in het e-loket
Wilt u een brief nalezen die bij uw parkeervergunning hoort? Bijvoorbeeld de brief met uw pincode? Dat kan. Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Bezoekersparkeren: ik wil mijn PIN-code wijzigen
Lees in de handleiding hoe u dit doet.
Kentekenparkeren: ik wil mijn PIN-code wijzigen
Lees in de handleiding hoe u dit doet.