Trouwambtenaar

Een Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand (BABS of trouwambtenaar) sluit namens de gemeente het huwelijk of het geregistreerd partnerschap. Bij een standaard ceremonie kunt u zelf aangeven welke trouwambtenaar uw voorkeur heeft.

In de lijst hieronder kunt u meer lezen over de trouwambtenaren die in Leiden huwelijken voltrekken en partnerschappen registreren. Geef uw keuze door als u melding maakt van uw voorgenomen huwelijk. Deze vraag krijgt u alleen als u kiest voor de standaard ceremonie. Hebt u geen voorkeur voor een bepaalde ambtenaar? Dat kunt u ook in het formulier aangeven.

Niet altijd volgens voorkeur

Het is niet altijd mogelijk om de trouwambtenaar van uw voorkeur in te schakelen.

Contact met de trouwambtenaar

De trouwambtenaar neemt 5 weken vóór de huwelijksdatum contact met u op.

De Leidse trouwambtenaren

Hieronder stellen de Leidse trouwambtenaren zich aan u voor:

Een vriend of familielid als trouwambtenaar

Hebt u de standaard ceremonie gekozen? Dan kunt u ook een vriend of familielid als trouwambtenaar vragen. Of een trouwambtenaar uit een andere gemeente. Lees hierover meer op de pagina Trouwambtenaar voor 1 dag.